11 Ocak 2013 Cuma

Sahaf Olacağım

50 yaşına kadar yaşayabilirsem sahaf olacağım. 

Kadıköy'de şöyle tam Moda'ya çıkarken küçücük bir dükkanım olacak. Kapısında korkulu bir çeteyi andıran şişko kediler... Kimisi kitapların üzerinde keyfine bakarken sırnaşık olanlar da girip çıkanların bacaklarına sürtünecek. Hata yapıp sevenlerin kucağına çıkacak arsızca. Ben tam bu sırada güleceğim. 

Her an çay olacak dükkanımda. Gelip gençliğimde okuduğum kitapları inceleyenlere ikram edeceğim. Daha fazla kalmalarını sağlayacağım. Tartacağım onları. İyi bakamayacağını hissedersem satmayacağım kitabı. Üzgünüm diyeceğim ama sevineceğim. 

Herkesi sohbetimle bunaltacağım belki de. Hükümete söveceğim ya da hükümeti öveceğim. Siyasi düşüncelerimi hemen belli edeceğim sevmeyen gelmesin. Etrafımdakiler kızacak bana. Çatlak diyorlar sana diye uyaracaklar beni. Banane diyeceğim.

İşte o zaman sigaraya başlayacağım. Gelenlere ikram etmek keyifli olur gibi geliyor. Kimse olmadığında dükkanımın kapısında oturacağım ve yakını görmeyen gözlerimin dermanı olmuş gözlüklerimle okumaya devam edeceğim.

Veresiye defterim olacak. Belki isimleri yazılı olanlar bir daha hiç uğramayacaklar yanıma kim bilir... Olsun, paraları mezara götüremeyeceğim ne de olsa diyeceğim.

Her gelene nereli olduğunu soracağım ve cevabı ne olursa olsun "hemşehrimsin benim" diyeceğim. O zaman da bir kadın olarak bir ülke istemeyeceğim ve tüm dünya benim ülkem olacak çünkü.

Sevdiğim yazarların, şairlerin köşeleri başka olacak. Düzenli, pırıl pırıl. Bozanlara kızacağım. Kazara O'nu sevmediğini, çok demode bulduğunu söyleyen 2020 doğumlu gençleri kovacağım.

Ve daima var ile yok arası bir müzik çalacağım.

3 yorum:

  1. yine insanların yeni bıkmışlıkları saracak günlerini, kimleri dünyadan habersizce yaşarken. anlatmakla olmuyor, yaşamakla doyulmuyor okuyun diyeceğim. var ile yok arası müziklerin notalarını duyduğum moda yolunda insanları da koluma takıp, özlediğim çaylı sohbetlerin için geleceğim.

    YanıtlaSil
  2. öğrenciye indirim yapmazsan beni üzersin, netim bu konuda.

    YanıtlaSil
  3. bir müşterin, misafirin, artık her neyse. hazır :)

    YanıtlaSil