26 Kasım 2012 Pazartesi

Hepsi Benim Bebeklerim


Twitter’da dün gece yine amaçsız şekilde dolaşırken gördüğüm “okuyacak kitap bulamıyorum yea, önersenize” tweetini gördüğümde bu yazıyı yazmalıyım diye düşündüm.

Ve şu an hastalığımın en ağrılı noktasındayken içimdeki yazma aşkına bir dur diyemedim, buradayım.

Birazdan sizinle çok severek okuduğum birkaç kitabı paylaşacağım. Önemle vurgulamak isterim ki kitap sıralaması kesinlikle rastgeledir, ben tüm kitaplarımı aynı ölçüde sever ve benimserim.

1-  Dersim’in Kayıp Kızları/Nezahat-Kazım Gündoğan/İletişim Yayınları
Beni baya etkileyen bir kitap oldu. 1937-38 döneminde ailelerinden zorla alınmış kız çocuklarının hayatlarını onların ağzından anlatıyor. Arada karşınıza çıkan fotoğraflardaki gözler ise yaşanan acıları en derininizde hissetmenizi sağlıyor. Hala ailesini bulamamış kızlar ya da kızını bulamamış ailelere yardımcı olmak amacıyla bir de siteleri bulunuyor. Buradan ulaşabilirsiniz. Yok, kitap çok kalın; ben 600 sayfa okuyamam derseniz şuradan da belgeselini izleyebilirsiniz.

2-  Bekâretin El Değmemiş Tarihi/Hanne Black/İletişim Yayınları
“Bekâret hakkında bildiğinizi sandığınız her şey yanlış” diyor Black. Okuyunca gerçekten de bunu farketmemek mümkün değil. Okurken hissettiğim tek şey ise, bu kitabın herkes tarafından okunması gerektiğiydi. Uğruna cinayetlerin yaşandığı “namus” kavramının aslında ne olduğu çok çok güzel anlatılıyor.

3-  Ama Hangi Atatürk?/Taha Akyol/Doğan Kitap
Öncelikle belirtmeliyim ki küçüklüğünden beri tarih sevmeyen Irmak bu kitap ile kitaplığımın en üst raflarına saklandı. Her sayfasını fazlaca merak duygusu ile değiştireceğiniz bu kitap aslında yıllarca okullarda ne kadar yanlış bir tarih öğrendiğimizin elle tutulur kanıtı. Belli başlı konuları Ama Hangi Atatürk? kitabını okumayanla konuşmama kararını almıştım bu kitap sonrası. Çenemi pek tutabildiğim söylenemez ama.

4-  Kürk Mantolu Madonna/Sabahattin Ali/Yapı Kredi Yayınları
Bir aşkın ne kadar güzel, sancılı olabileceğini “su gibi edebiyat” yaptığına inandığım Sabahattin Ali o kadar güzel anlatıyor ki… Kitapta geçen her karakteri o kadar güzel betimliyor ki her sokağa çıkışımda acaba bugün Maria Puder’i görebilecek miyim? diye soruyorum kendi kendime. Konusunu klasik filmlere benzeten yazılar okudum çokça. Evet, farklı bir konu değil ama benim hayranlığım anlatımına.

5-  İçimizdeki Şeytan/Sabahattin Ali/Yapı Kredi Yayınları
Bir solukta okuduğum, Sabahattin Ali’nin kalemine yeniden âşık olduğum roman. Macide’si, Ömer’i ve diğer tüm karakterleri ile içime işledi. Kendisi, müzik öğretmeni gördüğümde aklıma Bedri’nin düşmesini sağlayan kitaptır. Okurken çok güzel saatler geçirecek, bitirdiğinizde ise bittiğine pişman olacaksınız.

6-  Analar, Yoldaşlar, Tanrıçalar/Handan Çağlayan/İletişim Yayınları
Şu sıralarda elimden düşürmediğim, çantamdan eksik etmediğim yol göstericim diyebilirim. 1980 sonrası Kürt hareketinde kadının özgürleşmesini konu alıyor. Tezimin konusunu da bu kitabı okuduktan sonra belirledim. Elbette herkesin dikkatini çekmeyecektir fakat biraz ilginiz varsa ve okursanız artık içindesiniz demektir.

7-  El Kızı/Orhan Kemal/Everest Yayınları
Dizi ya da film tadında kitapları okumayı seviyorsanız kesinlikle okumalısınız. Zaten eski dönemde yanlış bilmiyorsam dizisi çekilmiş. Bir ailenin nasıl parçalandığına sanki aileden birisi gibi şahit olacaksınız. İçiniz acıyacak, korkacaksınız. Sona yaklaşırken heyecanlanacaksınız.

8-  Murtaza/Orhan Kemal/Everest Yayınları
Önce oyununu izledim daha sonra okudum. Okuyan birçok kişi burun kıvırarak “bu da ne ki?” diyecektir ama önemli olan içindeki gizlenmiş vurguları yakalamak. Hala canım sıkıldığında elime alır rastgele bir sayfasını açar, okurum. Ne uğruna savaştığını bilmeyen bir bekçinin görev aşkını yine tüm gerçekliği ile bizlere sunuyor. Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim oyununa da mutlaka gitmelisiniz. Hatta İstanbul’a geldiklerinde bana da haber verirseniz çok mutlu olurum.

Tamam Irmak bunlar çok güzel ama kitaplar çok pahalı alamıyorum ya da ben bu kitabı okumak istiyorum ama bulamadım derseniz, geri almak koşulu ile okumanız için ödünç verebilirim. Ama özellikle belirtiyorum ki geri almak koşuluyla...


Geleceğin sahafından çokça sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder